reklamacje


Reklamacje

  1. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku:
    1. Niezgodności towaru z umową.
    2. uszkodzeń mechanicznych produktu powstałych w trakcie transportu, pod warunkiem, że produkt zostanie zbadany w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej w chwili dostawy, a wystąpienie uszkodzeń zostanie stwierdzone protokołem podpisanym przez Klienta oraz przedstawiciela firmy kurierskiej.
  2. Termin złożenia reklamacji wynosi 7 dni od momentu odbioru przedmiotu zamówienia.
  3. Reklamowany towar wraz z pismem określającym rodzaj niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedającego należy odesłać na adres Sprzedającego- sklep@prym.com.pl, wskazany na wstępie do niniejszego Regulaminu, na koszt kupującego po wcześniejszym kontakcie ze sprzedającym.
    1. Do rozpatrzenia reklamacji wymagana jest dokumentacja zdjęciowa, zwrot całości reklamowanego towaru/nakładu, dołączony do niego dowód zakupu (paragon, faktura) oraz oryginalne opakowanie, w które był zapakowany produkt.
  4. Za dzień zgłoszenia reklamacji uznaje się dzień wysłania pisemnej reklamacji, w formie emaila lub na piśmie. Reklamacja musi zawierać: datę zakupu, wartość zakupu, dane Kupującego, przyczynę reklamacji, propozycję Kupującego.
  5. Określając sposób rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedającego, Kupujący ma prawo:
    1. Żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę lub ponowne wykonanie zamówienia;
    2. żądać zwrotu kosztów wadliwych produktów.
  6. Sprzedający ustosunkuje się do żądań Kupującego określonych w treści reklamacji, w terminie 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia niezgodności towaru z umową drogą mailową. W przypadku uzasadnionej reklamacji Sprzedający usunie wady lub ponownie wykona zamówienia lub zwróci koszt wadliwych produktów wraz z kosztem dostarczenia zwróconego towaru. Koszt ponownego dostarczenia przesyłki do kupującego w całości zostanie pokryty przez Wykonawcę.
  7. Drukarnia nie ponosi żadnej odpowiedzialności za merytoryczne treści materiałów przesłanych przez Klienta do druku.
  8. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
    • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
    • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
    • bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
    • internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.